Skip to main content
Cursusoverzicht onderwijsondersteunend personeel (OOP) primair onderwijs
Creativiteit en innovatie
Communicatie en presentatie
(Persoonlijk) leiderschap en vakmanschap
Productiviteit en effectiviteit
Je leerlingen
- De traumasensitieve schoolAnton Horeweg M SEN, Malou van der StarreP2 uur
- ADHD begrijpendr. Sebastiaan DovisP2 uur
- ADHD: hoe ga je ermee om?dr. Sebastiaan DovisP2 uur
- Breinverschillen tussen jongens en meisjesBetsy van de GriftB1 uur
- Een beter begrip van ODD en CDprof. dr. Walter Matthys, Malou van der StarreP3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doen?Daniëlle Gouman, Charlotte DerksenP2 uur
- Het meertalige kindMarinella OrioniP2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQSven Mathijssen PhD, dr. Lianne HoogeveenD2 uur
- In gesprek over hechtingsproblematiekVeronique Renting, Anton Horeweg M SEN, Malou van der StarreP1 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam MoekeBP1 uur
- Jeugdcriminaliteit - Doe dan! Ben je bang ofzo?dr. Henk Ferwerda2 uur
- Kindermishandeling: werk aan veiligheid met de meldcode (2025)Nathalie SieB2 uur
- Leerlingen met autisme beter begrijpen (speciaal onderwijs)Monique SchoenmakersP2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Daphne Geluk, Marije Kort MScBP2 uur
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte begeleidenElfriede van Straalen MA, Marlies Peters, Thea van de MeerakkerBP2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking en hun gedrag nader verklaard (speciaal onderwijs)prof. dr. Xavier MoonenP2 uur
- Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) herkennen en ondersteunenLinda Van der Ent, drs. Sandra BroersP2 uur
- Meertaligheid als superkracht: zo benut je alle talen in je klasHans HardemanBP2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter VermeulenP2 uur
- Ondersteun leerlingen met DCD in hun ontwikkelingAnnelies de Hoop MEd, MSc, Jantine WitteveenP2 uur
- Pesten! Of plagen?Veerle Rijntjes MScP2 uur
- Puberbrein in het basisonderwijsRia van Dinteren MAB2 uur
- Rouw en verliesverwerking bij kinderendr. Mariken SpuijP3 uur
- Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact?Iva BicanicB2 uur
- Temperament en talent: persoonlijkheid in het jonge breinBetsy van de GriftP1 uur
- Werken met het ontwikkelingsperspectief (speciaal onderwijs)Ate de Boer MScB2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen? Stichting Zelfbeschadiging, Nienke Kool PhDP2 uur
- Zintuiglijke prikkelverwerking: omgaan met onder- en overprikkeling (speciaal onderwijs)Robert de HoogP2 uur