Skip to main content
Cursusoverzicht leraren primair onderwijs
Je leerlingen
- ADHD begrijpendr. Sebastiaan DovisPNPO-C2 uur
- ADHD: hoe ga je ermee om?dr. Sebastiaan DovisPNPO-C2 uur
- Angstige leerlingen: gezonde en ongezonde angst herkennendr. Ellin SimonPNPO-C2 uur
- Angstige leerlingen: hulp bieden bij ongezonde angstdr. Ellin SimonPNPO-C2 uur
- Behavioral economics en nudging: gedrag veranderen in de klasPedro de Bruyckere PhDPB2 uur
- Boos, brutaal en agressief gedragprof. dr. Walter MatthysPNPO-CB2 uur
- Brein in het basisonderwijsRia van Dinteren MADNPO-DP3 uur
- Breinverschillen tussen jongens en meisjesBetsy van de GriftB1 uur
- Cyberpesten herkennen en aanpakkendr. Trijntje VöllinkPNPO-C2 uur
- De ene boef is de ander niet - Jeugdcriminaliteitdr. Henk FerwerdaP2 uur
- De gouden weken: maak van een nieuwe klas een plezierige groepEsther EvenP2 uur
- De Groepscode: zó werk je met groepen!B3 uurVerwacht
- De kracht van hoge verwachtingenRedwane Bouttaouane MScP2 uur
- De waarde van het IQ: een goede maat voor leervermogen?dr. Selma RuiterB2 uur
- Dyscalculie: begeleiding in de klasdrs. Marije van OostendorpDNPO-BP2 uur
- Dyscalculie: van signalering naar diagnosedrs. Marije van OostendorpDNPO-BP2 uur
- Dyslexie: diagnose en behandelingKim van der Heijden MSc, drs. Liesbeth TilanusDNPO-CP2 uur
- Een beter begrip van ODD en CDprof. dr. Walter Matthys, Malou van der StarrePNPO-C3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doen?Daniëlle Gouman, Charlotte DerksenP2 uur
- Eigenaarschap bij leerlingen vergrotenIngrid Paalman-DijkengaDP2 uur
- Executieve functies, ondersteuning in de klasdrs. José KuijstersDNPO-DP3 uur
- Faalangst bij leerlingen herkennen en hulp biedendr. Ellin SimonPNPO-C2 uur
- Gedrag van leerlingen beter begrijpen en beïnvloedenCharlotte VischP1,5 uur
- Gesprekken met kinderen (en ouders)Lotte de RooijPNPO-D2 uur
- Groepsprocessen: op zoek naar een positief klimaat in de klasdrs. José KuijstersPNPO-C2 uur
- Habits of Mind: probleemoplossers voor in de klas en daarbuitenTom WitjesPB2 uur
- Het meertalige kindMarinella OrioniP2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQSven Mathijssen PhD, dr. Lianne HoogeveenDNPO-BNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther BergsmaPNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther BergsmaPNPO-C2 uur
- In gesprek over gaming en de invloed op onderwijsprof. dr. Peter Nikken, dr. Miranda Timmermans, Harry HolPNPO-CB1 uur
- In gesprek over hechtingsproblematiekVeronique Renting, Anton Horeweg M SEN, Malou van der StarrePNPO-C1 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam MoekePNPO-CB1 uur
- Kindercoaching in de klas: echt in contact met je leerlingenCharlotte VischPNPO-B2 uur
- Kindermishandeling: werken met de verbeterde meldcodeSandra NootenboomPNPO-CB2 uur
- Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong signaleren en begeleidenRagnild Zonneveld, Liesbet Stam-Gommans MScP2 uur
- Leerlingen effectiever ondersteunen als onderwijsassistentMichel Freriks MEd. MScD2 uur
- Leerlingen met autisme beter begrijpen (speciaal onderwijs)Monique SchoenmakersPNPO-CB2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Daphne Geluk, Marije Kort MScPNPO-CB2 uur
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte begeleidenElfriede van Straalen MA, Marlies Peters, Thea van de MeerakkerPB2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking en hun gedrag nader verklaard (speciaal onderwijs)prof. dr. Xavier MoonenPNPO-C2 uur
- Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) herkennen en ondersteunenLinda Van der Ent, drs. Sandra BroersPNPO-C2 uur
- Leren omgaan met verantwoordelijkheid: het rollenspel voor groep 3 t/m 8Leander RowanP2 uur
- Motiverend lesgevenPepijn Dousi MScDNPO-BP2 uur
- Omgaan met gehechtheidsproblemen in de klasdr. Anouk SpruitP2 uur
- Omgaan met kinderen van gescheiden oudersPieter StoopPNPO-FB2 uur
- Omgaan met kinderen van ouders met psychiatrische of verslavingsproblemendrs. Lies WenselaarPNPO-CNPO-F2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter VermeulenPNPO-C2 uur
- Ondersteun leerlingen met DCD in hun ontwikkelingAnnelies de Hoop MEd, MSc, Jantine WitteveenPNPO-C2 uur
- Perspectieven op inclusief onderwijsdr. Sofie SergeantB2 uurVerwacht
- Pesten! Of plagen?Veerle Rijntjes MScPNPO-C2 uur
- Psychologische veiligheid in de klasSharon Mooten, Puck Van OsnabruggeP2 uurVerwacht
- Puberbrein in het basisonderwijsRia van Dinteren MAB2 uur
- Rouw en verliesverwerking bij kinderendr. Mariken SpuijPNPO-C3 uur
- Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact?Iva BicanicB2 uur
- Sensitief lesgeven: ken jij het hele verhaal?Irene WestenengPB2 uur
- Temperament en talent: persoonlijkheid in het jonge breinBetsy van de GriftP1 uur
- Traumasensitief onderwijs: een andere kijk op gedragAnton Horeweg M SENPNPO-C2 uur
- Wat kleuters nodig hebbenHelma BrouwersP2 uur
- Werken met het ontwikkelingsperspectief (speciaal onderwijs)Ate de Boer MScBNPO-B2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen? Stichting Zelfbeschadiging, Nienke Kool PhDPNPO-C2 uur
- Zintuiglijke prikkelverwerking: omgaan met onder- en overprikkeling (speciaal onderwijs)Robert de HoogPNPO-C2 uur
Je vakkennis
- Aan de slag met handschriftonderwijsIngrid van Bommel, Maud LapienI2 uur
- Aardrijkskunde: actieve verwerkingsopdrachtenAnne de Klerk MSc, Anouk Adang MScI2 uur
- Beeldende vorming en de procesgerichte didactiekdrs. Mech BenjaminsenI2 uur
- Begrijpend lezen: hoe kun je dat aanpakken?Loes Knaapen MScINPO-B2 uur
- Bewegingsonderwijs voor alle leerlingen: uitgangspunten en valkuilenWim van GelderINPO-CD2 uur
- Burgerschapsonderwijs: spanningen en dilemma’sdr. Jeroen van WaverenI2 uur
- Cultuuronderwijs: inspirerende lessen en betekenisvolle inhoudElsje HuijINPO-C2 uur
- Engels in de kleuterklasKathleen MooreID2 uur
- Fonemisch bewustzijn en klanktekenkoppeling bij kleutersTerry van de Beek-NouwsINPO-B2 uur
- Het jonge kind: creëer een sterk rekenaanbod!Eveline Bogers MEd. MAID2 uur
- Het jonge kind: stimuleer de mondelinge taalontwikkeling!Eveline Bogers MEd. MAID2 uur
- Het referentiekader taal en rekenen in de praktijkPepijn Dousi MScI2 uur
- Hoe regisseer je een afscheidsmusical?Jan de WaardID2 uur
- Ik denk, dus ik besta – filosoferen met kinderenFabien van der HamID2 uur
- Introductie digitale geletterdheid: ben jij klaar voor de digitale toekomst?Yves DeenI2 uur
- Leerlingen uitdagen tot expressie: praktische lesideeënJan de WaardINPO-BD2 uur
- Leerlinggericht levensbeschouwelijk onderwijs voor alle basisscholendr. Bas van den BergID2 uur
- Leesbevordering: maak van lezen een feest!Annemarie BonID2 uur
- Meer en beter woordenschatonderwijsdrs. Gijs van RaamsdonkID2 uur
- Meer met film in de klas: filmdidactiek voor het basisonderwijsMargreet CorneliusI2 uur
- Metacognitie: draag bij aan de metacognitieve ontwikkeling van je leerlingendr. Manita van der StelBNPO-B2 uur
- Morele vorming: filosoferen over ethische vragen in de klasSabine WassenbergI2 uur
- Muziekbelevingslessen in het speciaal onderwijsVincent LamersI2 uur
- Onderlinge interacties bevorderendr. Frans HiddinkI1,5 uur
- Poëzie in de klasRian VisserI2 uur
- Prentenboeken: wat zie, voel en denk jij?Colette PeltI2 uur
- Redzaamheidslezen: een alternatief voor het racelezendrs. Luc KoningI2 uur
- Rekenen in de middenbouwDiana Gerritsen MD MScI3 uur
- Rekenen met NumiconSia van SchieDI2 uurVerwacht
- Rekenen: automatiseren en memoriserenDiana Gerritsen MD MScI2 uur
- Rekenen: vermenigvuldigen en delen gelijktijdig aanbiedendrs. Dolf JansonID2 uur
- Rekenproblemen: hoe jij kunt helpendrs. Marije van OostendorpINPO-BD2 uur
- Rijke rekenvragen voor groep 3 t/m 8Diana Gerritsen MD MScNPO-B2 uurVerwacht
- Spellingonderwijs: hoe kun je dat aanpakken?drs. Cor Bakker, Janneke van Druenen MScINPO-BD2 uur
- Sterke rekenaars uitdagenDiana Gerritsen MD MScDNPO-BNPO-D2 uur
- Taalgericht vakonderwijs voor geschiedenisdr. Hanneke Tuithof, Henrike Luijk MAI2 uur
- Technisch lezen: hoe kun je dat aanpakken?drs. Cor Bakker, Loes Knaapen MScID2 uur
- Toetsing in het basisonderwijsdr. Karen Heij, Robinet BargemanI2 uur
- Uitdagende taalactiviteiten voor het basisonderwijsdrs. Dolf JansonD2 uurVerwacht
- Verhalen schrijven: instrueren, begeleiden en beoordelenAnnemarie BonINPO-BD2 uur
- Wat kindertekeningen vertellenEveline RuitenbergP2 uur
Je overige werkzaamheden
- Aan de slag met duurzaamheidA Remmerswaal, Ruth Pasternak MEd. MAB2 uur
- AVG en privacy: wat betekent het voor jou?Jochen den OudenBNPO-F2 uur
- Co-teaching: samen groeien door coaching tijdens de lesWouter Siebers, Monique TeskeBNPO-BNPO-F2 uur
- De bhv goed geregeldPeter StolkerB2 uur
- De Onderwijsinspectie: wat kun je verwachten?Jaap de JongeBNPO-F2 uur
- EHBO op de basisschoolTamana AttayePB2 uur
- Feedback geven aan stagiairsAnna Los, Ageeth PostmaB1 uur
- Financieel management: de basis voor goed onderwijsCock RaaijmakersB2 uur
- Gastvrijheid als visitekaartje van de schoolTwanny VerdonschotB1 uur
- Generaties op schooldr. Aart Bontekoning2 uurVerwacht
- Handelingsgericht werken: de 7 uitgangspuntendrs. Noëlle PameijerDNPO-BP3 uur
- Handelingsgericht werken: ouders en leerlingen betrekken als het moeilijk gaatdrs. Noëlle PameijerPB2 uur
- Het keuzeproces van leermiddelen: ondersteun het leren optimaaldrs. Hendrianne WilkensBNPO-F2 uur
- In gesprek over curlingouders: bezorgd of overbezorgd?dr. Mariëtte Lusse, dr. Miranda Timmermans, Marina van der WalBNPO-F1 uur
- Interprofessioneel samenwerken: deel 1 (speciaal onderwijs)dr. Hans Schuman PhDBNPO-F2 uur
- Interprofessioneel samenwerken: deel 2 (speciaal onderwijs)dr. Hans Schuman PhDBNPO-F2 uur
- Medezeggenschap in het primair onderwijsPhilippe Abbing, Mark van Essen, Nicole ter Harmsel, Ellen ScholtenB2 uur
- Ouderbetrokkenheid: een band met ouders opbouwenPeter de VriesBNPO-F2 uur
- Professioneel telefoneren: een introductieMike WoudstraB1 uur
- Professioneel telefoneren: een verdiepingMike WoudstraB1 uur
- Rechten en plichten van onderwijsassistenten en leraarondersteunersEllen Scholten, Eugenie StolkB2 uur
- Schrijf een sterk OPPMarinka de HaanB2 uur
- Veiligheid in het onderwijsJurriaan Cals, Irma Verhoeven MAB1 uur