Skip to main content
E-WISE Tafelgesprekken
- In gesprek over culturele diversiteitdr. Sinan Çankaya, Lucia Sint Jago2 uur
- In gesprek over hechtingsproblematiekAnton Horeweg M SEN, Veronique Renting, Malou van der StarreNPO-C1 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam MoekeNPO-C1 uur
- In gesprek over mediawijsheiddrs. Freek Zwanenberg, Jean Wiertz, Malou van der StarreNPO-F1 uur
- In gesprek over wapenbezit op schooldr. Henk Ferwerda, drs. Peter Reenalda, Sam Moeke1 uur
- In gesprek over zelfmoordpreventieGert van den Heuvel, drs. Evelien van Goor, dr. Miranda Timmermans1 uur
Je leerlingen
- ADHD begrijpendrs. Esther ten BrinkNPO-C2 uur
- ADHD: praktische handvatten voor in de klasdrs. Esther ten BrinkNPO-C2 uur
- Anderstalige leerlingen ondersteunen in de vakles: NT2 in de dagelijkse lespraktijk Emke Wang2 uur
- Angstige leerlingen: gezonde en ongezonde angst herkennendr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Angstige leerlingen: hulp bieden bij ongezonde angstdr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Boos, brutaal en agressief gedrag prof. dr. Walter MatthysNPO-C2 uur
- Brein in het voortgezet onderwijsRia van Dinteren MANPO-D3 uur
- Coachen op competenties in het praktijkonderwijsdrs. Peter van Loon, drs. Marieke van EldertNPO-B2 uur
- Culturele diversiteit: inclusief onderwijsdr. Sinan Çankaya1 uur
- Cyberpesten herkennen en aanpakkendr. Trijntje VöllinkNPO-C2 uur
- De relatie met je leerlingen: van dramadriehoek naar groeidriehoekdrs. Klaas Jan TerpstraNPO-C2 uur
- Differentiëren: pedagogischHenno OldenbeuvingNPO-B2 uur
- Dyslexie en het leren van een vreemde taalMieke Urff MANPO-C2 uur
- Een beter begrip van ODD en CDprof. dr. Walter Matthys, Malou van der StarreNPO-C3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doenDaniëlle Gouman, Charlotte Derksen2 uur
- Eigenaarschap vergroten bij leerlingenMarte Krijn BA, Steffen van Acht BA1 uur
- Executieve functiesMaureen Kramer-TinnemeierNPO-D2 uur
- Faalangst bij leerlingen herkennen en hulp biedendr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Grip op gedrag: de relatie centraaldrs. Peter van Loon, drs. Marieke van EldertNPO-C2 uur
- Groepsprocessen: hoe zorg je voor een veilige groep?drs. Klaas Jan TerpstraNPO-C2 uur
- Helpende gesprekken voeren met je leerlingendrs. Klaas Jan Terpstra2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQdr. Lianne Hoogeveen, Sven Mathijssen PhDNPO-BNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther BergsmaNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther BergsmaNPO-C2 uur
- Hoop, humor en herstel - de school als veilige basisJan RuigrokNPO-C2 uur
- In gesprek over culturele diversiteitdr. Sinan Çankaya, Lucia Sint Jago2 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam MoekeNPO-C1 uur
- Jeugd en criminaliteit in de schoolWilma van Raalte, Martine Kroezen2 uurNieuw
- Jongens en meisjes - omgaan met verschillenHenno OldenbeuvingNPO-C2 uurAflopend
- Kansenongelijkheid - zo maak jij het verschil voor je leerlingenIsmail AghzanayNPO-CNPO-F2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther SchmidtNPO-C2 uur
- Leerlingbespreking: actiegericht en effectiefJannet MaréchalNPO-F1 uur
- Leerlingen met dyscalculie begrijpen en ondersteunendrs. Marije van OostendorpNPO-B2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne GelukNPO-C2 uur
- Lesgeven over seksuele diversiteitPeter DankmeijerNPO-C2 uur
- Mediation op school - laat leerlingen met elkaar conflicten oplossenRola Hulsbergen-PaanakkerNPO-CNPO-D2 uur
- Metacognitie: hoe leer ik mijn leerlingen leren?dr. Manita van der StelNPO-BNPO-D3 uur
- Mindfulness voor leerlingen: leer ze omgaan met stressHanneke JeronimusNPO-B3 uur
- Motiverend lesgevenAarnoud van NieuwenhuijzeNPO-B2 uur
- Nederlands en MVT: meertaligheid van je leerlingen erkennen en benuttendr. Catherine van Beuningen, dr. Daniela PolišenskáNPO-C2 uur
- Omgaan met complotdenkenJelle van BuurenNPO-F1 uur
- Omgaan met Kinderen van Ouders met Psychiatrische of Verslavingsproblemendrs. Lies WenselaarNPO-CNPO-F2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter VermeulenNPO-B2 uur
- Omgaan met rouw op schooldr. Riet Fiddelaers-JaspersNPO-C2 uur
- Roken, alcohol en andere drugs onder jongeren Eva KalisNPO-CNPO-F2 uur
- Sexting: wat is het en hoe ga je ermee om?Arda Gerkens, Iris GrootNPO-C2 uur
- Taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het VOdrs. Bernadette Sanders3 uurNieuw
- Werken aan weerbaarheid in tijden van crisisPedro de Bruyckere PhDNPO-C2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen?Nienke Kool PhD, Stichting ZelfbeschadigingNPO-C2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn KamphuisNPO-C2 uur
Je vakkennis - mens en maatschappij
Je vakkennis - cultuur en bewegen
Je overige werkzaamheden
- AVG en privacy: wat betekent het voor jou?Jochen den OudenNPO-F2 uur
- De bhv goed geregeld Peter Stolker2 uur
- Deep democracy: écht goede gesprekken voerenFrank Weijers2 uur
- EHBO in het voortgezet onderwijsTamana Attaye2 uur
- In gesprek over mediawijsheiddrs. Freek Zwanenberg, Jean Wiertz, Malou van der StarreNPO-F1 uur
- In gesprek over wapenbezit op schooldr. Henk Ferwerda, drs. Peter Reenalda, Sam Moeke1 uur
- Intervisie organiseren - als collega's van elkaar lerenCarine DrijkoningenNPO-F2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther SchmidtNPO-C2 uur
- Leerlingbespreking: actiegericht en effectiefJannet MaréchalNPO-F1 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne GelukNPO-C2 uur
- LOB in het vmbo: reflectie en gespreksvoeringEls van Osch, Anna de Rijk2 uur
- Medezeggenschap in het voortgezet onderwijs Philippe Abbing, Ellen Scholten, Mark van Essen, Nicole ter Harmsel2 uur
- Mentor zijn: hoe doe je dat?Ernst Rijnberg2 uur
- Omgaan met emotie en agressie op schoolRuben Assmann MScNPO-C2 uur
- Op naar een soepele doorstroom van vmbo naar mbo Cock WielaardNPO-F2 uur
- Ouderbetrokkenheid in het VOPeter de Vries, dr. Lisa BoonkNPO-F2 uur
- Oudergesprekken, haal eruit wat erin zit!Gabrielle BosNPO-F2 uur
- Starten met SomtodayDocentLisa Streppel-Backers0.5 uur
- Starten met werkplekbegeleidingdr. Chris Kroeze, Femke Gerritsen2 uur
- Vergaderingen leiden kan effectief en energiek!Rob de Haas2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn KamphuisNPO-C2 uur