Online didactiek

Informatie

De verschillende app-stores bevatten alleen al meer dan 100.000 educatieve apps. Iedere dag ontdekken we weer nieuwe en nog betere ICT-toepassingen; een ontwikkeling die alleen maar sneller gaat. Maar welke kansen liggen er nou echt voor al deze technologische vernieuwingen om een goede digitalew didactiek te ontwikkelen? En hoe kunnen we technologie zo inzetten dat het iets toevoegt, in plaats van als extra te voelen? In deze ‘Inspiratiereis’ neemt Sander van Acht je mee langs allerlei verschillende ICT-toepassingen. Naast een praktisch kader om zelf online en blended onderwijs te ontwikkelen laat hij je zelf ervaren hoe de technologie jouw onderwijs zowel in kleine als grote mate verder kan verbeteren. Dat doet hij door niet alleen concrete voorbeelden uit de praktijk te tonen, maar vooral door je zowel vanuit het leerling- en docent perspectief zelf te laten ervaren wat de impact van al deze technologie kan zijn. Kortom, een boeiende reis met 100% inspiratie-garantie!

Preview

Leerdoelen

  • stapsgewijs zelf een online of blended les gestructureerd opbouwen
  • digitale formatieve toetsing inzetten om voorkennis te activeren en het leren zichtbaar te maken
  • ICT-toepassingen zo inzetten dat leerlingen meer autonomie ervaren om plaats-, tijd- en tempo onafhankelijk te leren
  • de betrokkenheid van leerlingen tijdens een uitleg- of instructiemoment verhogen door gebruik te maken van interactieve presentaties en video’s
  • innovatieve technologieën zoals virtual en augmented reality concreet inzetten om nieuwe werkvormen in uw les te realiseren

Auteur

  • Sander van Acht

    Sander van Acht begon zijn loopbaan bij Beeld en Geluid op het Mediapark. Hier ontwikkelde hij vele trainingen voor docenten hoe zij via ICT leerlingen de ʼ21st century skillsʼ konden aanleren. Om docenten nog beter te helpen richtte hij in 2010 Spons op; een online platform waarop iedereen via leerpaden zelf kennis kan delen: het platform won diverse Europese awards.

    Naast Spons richtte Sander het bedrijf Edutrainers op, wat docenten via online videoʼs helpt om in hun eigen tempo ICT-vaardig te worden. En in 2015 begon Sander het bedrijf Flooow, om scholen en andere organisaties te helpen zelf leerzaam en attractief digitaal lesmateriaal of ‘blended learningʼ te ontwikkelen. Hij ontwikkelt met zijn bedrijf Flooow ‘e-learningʼ en ‘blended learningʼ opleidingen. Daarnaast helpt hij docenten en schooldirecties om met behulp van technologie het onderwijs nog verder te verbeteren.

    Als trainer en adviseur kent Sander veel scholen en de uitdagingen waarvoor zij staan van binnen uit. De praktijkervaring rondom ‘flipped classroomsʼ, differentiëren, gamification en het ontwikkelen van innovatieve onderwijsconcepten deelt hij graag met docenten.