Doelmatig klassenmanagement realiseren

Informatie

Welkom bij de cursus ‘doelmatig klassenmanagement realiseren’. Heb jij soms een klas waar het niet helemaal loopt zoals je graag zou willen? Wat je ook doet, het lijkt of niks werkt terwijl je wel een hele leuke en interessante les hebt voorbereid? Verloopt het geven van instructie soms wat chaotisch en ontbreekt het resultaat? In deze cursus vertelt Peter Teitler hoe jij structuur kunt toepassen om een optimaal klassenmanagement te realiseren. Verder geeft hij handige tips en werkvormen die je direct kunt toepassen in je les!

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus kun je:

  • je studenten en hun gedrag begrijpen en beïnvloeden
  • reflecteren op de interactie tussen jou en je studenten met relatie tot het ontstaan of in stand houden van pittig gedrag
  • verschillende tips over structuur toepassen in je klassenmanagement 
  • aan de slag met factoren die de groepscultuur bepalen
  • verschillende werkvormen inzetten die jou helpen om rust te creëren in je lessen

Auteur

  • drs. Peter Teitler

    drs. Peter Teitler heeft onderwijservaring aan universiteit, hogeschool,
    voortgezet-, basis- en middelbaar beroepsonderwijs.
    Hij is historisch geograaf, onderwijskundige en pedagoog. In het
    voortgezet onderwijs was hij counselor en is hij 40 jaar leraar
    aardrijkskunde en geschiedenis geweest. Momenteel begeleidt hij scholen bij het
    creëren van een plezierig leer- en leefklimaat. Hij is auteur van Leren
    in Veiligheid, Lessen in orde voor het VO, het PO en het MBO (75.000 ex)
    en van Les is meer. Hij is als gedragsspecialist verbonden geweest aan
    het Seminarium voor Orthopedagogiek in Utrecht en geeft colleges aan tal
    van universiteiten en hogescholen.