Het Generatie Z Effect. Hoe bereik en motiveer je leerlingen en jonge medewerkers?

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Misschien loop jij er ook weleens tegenaan: jonge medewerkers die niet meer willen werken dan drie dagen, omdat ze tijd willen hebben voor hun hobby, leerlingen die je vragen naar wat je gaat doen aan het verduurzamen van de school of actievoeren voor genderneutrale toiletten.

Na het maken van deze cursus kun je het allemaal in een breder perspectief plaatsen. Het perspectief van Generatie Z: geboren tussen 1995 en 2010 zijn het de jonge medewerkers en leerlingen op school vandaag. Hoe motiveer je deze jonge mensen? Wat vinden ze belangrijk? In deze cursus gaat Daniëlle Schreurs hier dieper op in. 

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus:
•    heb je meer begrip voor wat Generatie Z bezighoudt, waar dit uit voortkomt en hoe dit doorwerkt in hun werkhouding. 
•    heb je zicht op je eigen generatie en hoe die zich verhoudt tot Generatie Z.
•    weet je de sterke en zwakke punten van generatie Z en kunt daarmee mensen van die generatie beter aanspreken en begeleiden.

Auteur

  • Daniëlle Schreurs

    Daniëlle Schreurs is trendwatcher / toekomstonderzoeker met een focus op de toekomst van werken, leren en organiseren. Na een studie internationale bedrijfskunde leidde ze als management consultant en HR-projectmanager voornamelijk projecten op het gebied van organisatieontwikkeling en sociale innovatie. Eerst bij adviesbureau House of Performance en later bij het UMC Utrecht. Nu via haar bedrijf FutureMap. Vernieuwing in organisaties is nodig om relevant te blijven als werkgever of onderwijsinstelling. De eerste stap is het vergroten van het toekomstbewustzijn. 

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht