Skip to main content
Online nascholing
voor Leraren
E-WISE Tafelgesprekken
In gesprek over curlingouders: bezorgd of overbezorgd? dr. Mariëtte Lusse, Marina van der Wal, dr. Miranda Timmermans NPO-F B 1 uur
In gesprek over gaming en de invloed op onderwijs prof. dr. Peter Nikken, Harry Hol, dr. Miranda Timmermans NPO-C P B 1 uur
In gesprek over hechtingsproblematiek Anton Horeweg M SEN, Veronique Renting, Malou van der Starre NPO-C P 1 uur
In gesprek over het Onderwijsboek van het Jaar Mirjam Keyser, Kees de Glopper, Marinka Drost, Wouter Siebers B 1.5 uur
In gesprek over kansen(on)gelijkheid Karim Amghar, Pauline Slot, Sam Moeke NPO-C P B 1 uur
Je leerlingen
Omgaan met gehechtheidsproblemen in de klas dr. Anouk Spruit P 2 uur Nieuw
ADHD begrijpen dr. Sebastiaan Dovis NPO-C P 2 uur
ADHD: hoe ga je ermee om? dr. Sebastiaan Dovis NPO-C P 2 uur
Angstige leerlingen: gezonde en ongezonde angst herkennen dr. Ellin Simon NPO-C P 2 uur
Angstige leerlingen: hulp bieden bij ongezonde angst dr. Ellin Simon NPO-C P 2 uur
Behavioral economics en nudging: gedrag veranderen in de klas Pedro de Bruyckere PhD P B 2 uur
Boos, brutaal en agressief gedrag prof. dr. Walter Matthys NPO-C P B 2 uur
Brein in het basisonderwijs Ria van Dinteren MA NPO-D D P 3 uur
Breinverschillen tussen jongens en meisjes Betsy van de Grift P 1 uur Verwacht
Cyberpesten herkennen en aanpakken dr. Trijntje Völlink NPO-C P 2 uur
De ene boef is de ander niet - Jeugdcriminaliteit dr. Henk Ferwerda P 2 uur
De kracht van hoge verwachtingen Redwane Bouttaouane MSc P 2 uur
De waarde van het IQ: een goede maat voor leervermogen? dr. Selma Ruiter B 2 uur
Dyscalculie: begeleiding in de klas drs. Marije van Oostendorp NPO-B D P 2 uur
Dyscalculie: van signalering naar diagnose drs. Marije van Oostendorp NPO-B D P 2 uur
Dyslexie: diagnose en behandeling drs. Liesbeth Tilanus, Kim van der Heijden MSc NPO-C D P 2 uur
Een beter begrip van ODD en CD prof. dr. Walter Matthys, Malou van der Starre NPO-C P 3 uur
Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doen? Daniëlle Gouman, Charlotte Derksen P 2 uur
Eigenaarschap bij leerlingen vergroten Ingrid Paalman-Dijkenga D P 2 uur
Executieve functies, ondersteuning in de klas drs. José Kuijsters NPO-D D P 3 uur
Faalangst bij leerlingen herkennen en hulp bieden dr. Ellin Simon NPO-C P 2 uur
Gedrag van leerlingen beter begrijpen en beïnvloeden Charlotte Visch P 1.5 uur
Gesprekken met kinderen (en ouders) Lotte de Rooij NPO-D P 2 uur
Groepsprocessen: op zoek naar een positief klimaat in de klas drs. José Kuijsters NPO-C P 2 uur
Habits of Mind: probleemoplossers voor in de klas en daarbuiten Tom Witjes P B 2 uur
Het meertalige kind Marinella Orioni P 2 uur
Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQ dr. Lianne Hoogeveen, Sven Mathijssen PhD NPO-B NPO-C D 2 uur
Hoogsensitieve leerlingen begrijpen drs. Esther Bergsma NPO-C P 2 uur
Hoogsensitieve leerlingen helpen drs. Esther Bergsma NPO-C P 2 uur
Jongens en meisjes - omgaan met verschillen Henno Oldenbeuving NPO-C P 2 uur
Kindercoaching in de klas: echt in contact met je leerlingen Charlotte Visch NPO-B P 2 uur
Kindermishandeling: werken met de verbeterde meldcode Sandra Nootenboom NPO-C P B 2 uur
Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong signaleren en begeleiden Liesbet Stam-Gommans MSc, Ragnild Zonneveld P 2 uur
Leerlingen met autisme beter begrijpen (speciaal onderwijs) Monique Schoenmakers NPO-C P B 2 uur
Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunen Mieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne Geluk NPO-C P B 2 uur
Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte begeleiden Marlies Peters, Thea van de Meerakker, Elfriede van Straalen MA P B 2 uur
Leerlingen met een licht verstandelijke beperking en hun gedrag nader verklaard (speciaal onderwijs) prof. dr. Xavier Moonen NPO-C P 2 uur
Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) herkennen en ondersteunen drs. Sandra Broers, Linda Van der Ent NPO-C P 2 uur
Leren omgaan met verantwoordelijkheid: het rollenspel voor groep 3 t/m 8 Leander Rowan P 2 uur
Motiverend lesgeven Pepijn Dousi MSc NPO-B D P 2 uur
Omgaan met kinderen van gescheiden ouders Pieter Stoop NPO-F P B 2 uur
Omgaan met kinderen van ouders met psychiatrische of verslavingsproblemen drs. Lies Wenselaar NPO-C NPO-F P 2 uur
Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS) dr. Peter Vermeulen NPO-C P 2 uur
Ondersteun leerlingen met DCD in hun ontwikkeling Annelies de Hoop MEd, MSc, Jantine Witteveen NPO-C P 2 uur
Pesten! Of plagen? Veerle Rijntjes MSc NPO-C P 2 uur
Puberbrein in het basisonderwijs Ria van Dinteren MA B 2 uur
Rouw en verliesverwerking bij kinderen dr. Mariken Spuij NPO-C P 3 uur
Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact? Iva Bicanic B 2 uur
Sexting: wat is het en hoe ga je ermee om? Arda Gerkens, Simone Belt MSc, Iris Groot NPO-C P 2 uur
Temperament en talent: persoonlijkheid in het kinderbrein Betsy van de Grift P 1 uur Verwacht
Traumasensitief onderwijs: een andere kijk op gedrag Anton Horeweg M SEN NPO-C P 2 uur
Wat kleuters nodig hebben Helma Brouwers P 2 uur
Werken met het ontwikkelingsperspectief (speciaal onderwijs) Ate de Boer MSc NPO-B B 2 uur
Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen? Nienke Kool PhD, Stichting Zelfbeschadiging NPO-C P 2 uur
Zintuiglijke prikkelverwerking: omgaan met onder- en overprikkeling (speciaal onderwijs) Robert de Hoog NPO-C P 2 uur