Executieve functies ondersteunen bij leerlingen met ADHD
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Je staat voor de klas en terwijl je een instructie geeft, friemelt Mees aan zijn spullen. Even later wiebelt hij op zijn stoel, kijkt hij naar buiten en is hij de draad van de uitleg kwijt. Mees kan het niveau prima aan, maar zijn moeite met concentratie, doorzetten en zichzelf aansturen belemmert hem in de klas. Hoe help je hem verder, zonder dat je voortdurend moet corrigeren?
In deze E-WISE Extra krijg je in een half uur een helder beeld van wat er in het brein van leerlingen met ADHD gebeurt. Je ontdekt waarom hun executieve functies vaak trager ontwikkelen en hoe dit hun gedrag en leerprestaties beïnvloedt.
Je krijgt vooral praktische strategieën: hoe je de klas overzichtelijker maakt, voorspelbare routines neerzet en de motivatie van leerlingen met ADHD vasthoudt. Start nu en ontdek wat jij kunt doen om leerlingen met ADHD beter te ondersteunen in jouw groep.
Leerdoelen
Na deze E-WISE Extra:
- heb je inzicht in de ontwikkeling van de executieve functies van leerlingen met ADHD.
- ken je drie typen van ADHD en de uitdagingen die daarbij horen in executief functioneren.
- begrijp je het werkgeheugen en de rol daarvan bij leren en gedrag beter.
- ondersteun je leerlingen met ADHD met praktische aanpassingen en motivatieprikkels.
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht