Online nascholing voor leraren
 

Collegiaal leren

Informatie: 

Deze cursus wordt binnenkort aan het cursusaanbod toegevoegd. 

18 juli 2020
Leerdoelen: 

Deze cursus wordt binnenkort aan het cursusaanbod toegevoegd. 

Auteur: 

Angela Kouwenhoven

Angela Kouwenhoven is sinds 2003 leerkracht in het primair onderwijs. Sinds haar Bachelor of Education en haar Master SEN Gedragsspecialist, is zij vrijwillig actief geweest bij CNV Onderwijs, de LBGS en de Onderwijscoöperatie. Hier heeft ze zich op verschillende manieren ingezet voor netwerkbijeenkomsten, professionalisering, werkdruk en voorlichting. Hieruit heeft zij zich kunnen ontwikkelen als adviseur en trainer en staat inmiddels als invaller voor de klas in de regio Rotterdam. Onder de naam 2Be-Have geeft ze lezingen, workshops en trainingen aan leerkrachten of scholen met betrekking tot de Brede Professionele basis, werkdruk en werkplezier. Hierover schrijft ze ook en is trainer voor GTD en coach van EQfit en Teachers' Trail.
Reviewer: 

Anna van Sas MA

Anna van Sas heeft de bachelors Duitse taal & cultuur en Taalwetenschap en de master Duitslandstudies afgerond. Tijdens haar studie heeft zij een tijd in Berlijn gewoond en stage gelopen bij de Nederlandse Ambassade op de afdeling Pers- en Culturele Zaken. Ze heeft enkele jaren bij Uitgeverij Intertaal gewerkt als educatief adviseur en redacteur Duits. Daarna heeft zij het Onderwijstraineeship gedaan en hiermee o.a. haar eerstegraads bevoegdheid Duits behaald. Sinds 2014 geeft ze les op een middelbare school in Amsterdam. Naast haar werk als docent is ze freelance redacteur. Ook volgt ze op dit moment de opleiding tot proces-begeleider Lesson Study.

Ilona de Putter

Ilona de Putter staat sinds 2002 voor de klas als docente Frans. Ze heeft ervaring met lesgeven in het particuliere en reguliere onderwijs. Naast het lesgeven aan onder- en bovenbouwklassen is ze een betrokken mentor en actief lid van de vaksectie op haar school. Momenteel ontwikkelt ze zich als educatief auteur. Ze staat voor mooi lesmateriaal dat leerlingen motiveert en docenten enthousiast houdt en tools geeft om alles uit de leerlingen te halen.