Leesonderwijs verbeteren

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Deze cursus wordt binnenkort aan het aanbod toegevoegd.

Preview

Leerdoelen

Deze cursus wordt binnenkort aan het aanbod toegevoegd.

Auteur

  • prof. dr. Els Stronks

    Els Stronks is hoogleraar Vroegmoderne Nederlandse letterkunde bij het departement Talen, Literatuur en Communicatie van de Universiteit Utrecht. Haar onderzoek richt zich op lees- en schrijfonderwijs en op de digitale analyse van (vroegmoderne) Nederlandstalige teksten. Haar onderzoek naar lees- en schrijfonderwijs werd praktisch van waarde voorzien via LitLab.nl (digitaal laboratorium voor literatuuronderzoek), SchrijfLab.nl (experimenteel schrijfonderwijs) en Taalbaas (online masterclasses), bestemd voor het voortgezet onderwijs. Sinds 2024 is Els projectleider van het NWA-project Becoming Literate in a Digital Age (Nederlandse naam Leesevolutie). Dit project heeft tot doel het leesonderwijs in Nederland grootschalig te verbeteren en aan te passen aan de digitale tijd.

    Foto: Sander Nieuwenhuys, Universiteit Utrecht

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht