Online nascholing voor leraren
 

Gepersonaliseerd onderwijs: welke leerkrachtvaardigheden zijn nodig?

Informatie: 

Een veelvoorkomend misverstand is dat gepersonaliseerd onderwijs een overdreven vorm is van differentiëren. Dat is het niet! Maar als dat het niet is, wat is het dan wel? Wat als je als school met deze vorm van onderwijs aan de slag wilt? In deze cursus maak je kennis met Tijl Rood, directeur van basisschool De Verwondering in Monnickendam, waar gepersonaliseerd onderwijs wordt gegeven. Hij vertelt je over de competenties en vaardigheden waarover je als individuele leerkracht moet beschikken om van gepersonaliseerd onderwijs een succes te maken.

1 augustus 2021
Preview video: 

Leerdoelen: 

Na deze cursus kun je: 

  • een leergesprek voeren om de leerdoelen voor de komende periode vast te stellen
  • een effectieve rondgang maken om het zelfstandig werk op het leerplein te begeleiden
  • de voortgang van leerlingen beoordelen en bijsturen
  • benoemen welke ICT-middelen ter beschikking staan die gepersonaliseerd onderwijs ondersteunen
Auteur: 

drs. Tijl Rood

Tijl Rood is directeur van Basisschool de Verwondering. Hij is auteur van Flip the school, forget the classroom, How to enable personalized learning with the help of information technology (Springer Verlag, Oktober 2017) en schreef op wij-leren.nl een aantal artikelen over gepersonaliseerd onderwijs.

Reviewer: 

drs. Saskia Klomps

Saskia Klomps heeft ruime ervaring opgedaan binnen het onderwijs.
Als taaldocent en o.a. bij Malmberg als ontwikkelaar van (multimediaal) lesmateriaal. In 2004 trad Saskia in dienst bij de CED-Groep en deed brede kennis en ervaring op als ontwikkelaar en onderwijsadviseur. Ook heeft zij ervaring met het ontwikkelen van e-learning voor bedrijven.
Sinds 2014 is zij directeur van Lot's Foundation. Samen met Isabelle de Ridder richtte Saskia in 2015 het bedrijf Educatieve Concepten op, voor het ontwikkelen van materialen in opdracht en in eigen beheer.