Probleemgedrag? Gebruik de gedragsfunctieanalyse

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor E-WISE Extra's.
  • Ruim aanbod
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Heb jij ook weleens een leerling in je klas die niet goed lijkt te reageren op jouw aanpak? Hij verstoort de les, wordt snel boos als je hem corrigeert en komt niet tot leren, wat je ook probeert. Je hebt met de leerling gepraat, hij heeft misschien straf gehad, is wellicht geconfronteerd met slechte cijfers, maar niets heeft geholpen. Het gedrag blijft bestaan. Het helpt als je het gedrag van deze leerling planmatig benadert.
In deze E-WISE Extra krijg je informatie over de gedragsfunctieanalyse. Je krijgt uitleg over het observeren, invullen en het verzamelen van aanvullende informatie. Zo krijg jij je leerling goed in beeld en kun je een plan van aanpak maken om het kind te helpen. 

Leerdoelen

Na deze E-WISE Extra kun je:

  • kun je bepalen wanneer en bij wie een gedragsfunctieanalyse zinvol is
  • kun je een gedragsfunctieanalyse uitvoeren om probleemgedrag aan te pakken en te veranderen

Auteur

  • Anton Horeweg M SEN

    Anton Horeweg is gedragsspecialist (M SEN) en was bijna veertig jaar leraar in het basisonderwijs. Hij is auteur van diverse onderwijsboeken, waaronder Handboek Gedrag op schoolGedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijsKinderen met hechtingsproblemen in de klas en De traumasensitieve school. Zijn boeken zijn verplicht bij een groot aantal opleidingen. Anton Horeweg is ook auteur van de website gedragsproblemenindeklas.nl

    Hij heeft zitting in Expertteams Project Leer-Kracht: (NCOJ) en Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie (KC-KJP), hij is lid van de Academische Werkplaats voor ADHD en druk gedrag, hij was trainer en methodiekontwikkelaar voor het NCOJ en hij is veelgevraagd spreker op scholen en congressen.

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor E-WISE Extra's.
  • Ruim aanbod
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht