Online nascholing voor leraren
 

Visie op toetsing

Informatie: 

Veel studenten in het mbo hebben negatieve ervaringen met toetsing in hun verleden, vanuit het vmbo maar zeker ook vanuit de basisschool. Ze hebben vooral veel en vaak mogen ervaren dat ze NIET goed genoeg waren. Het mbo heeft als taak professionele maar ook zelfbewuste startende professionals op te leiden voor de arbeidsmarkt, het functioneren als burger en vertrouwen bieden voor eventuele doorstroming. (de drievoudige kwalificatiefunctie van het mbo) Karin Heij geeft je in deze cursus een intregerende kijk op toetsing in het mbo en geeft jou handvatten om toetsing meer aan te laten sluiten op de behoefte van de student.

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je: 

  • de drie elementen van toetsing voor het mbo benoemen
  • Een stappenplan toepassen dat structuur aanbrengt bij het creeeren van een toets
  • Een toets maken met zicht op de kwalificatiedossiers student in het mbo
  • de meest voorkomende valkuilen benoemen die voorkomen bij het ontwerpen van een toets

 

Docent: 

drs. Karen Heij BSc, PhD candidate

Karen was tot maart 2016 directeur van bureau ICE, waar zij een belangrijke bijdrage leverde aan de ontwikkeling van de IEP Eindtoets. 

Karen is van mening dat toetsen leerlingen verder moeten helpen.