Online nascholing voor leraren
 

Doelmatig klassenmanagement realiseren

Informatie: 

Welkom bij de cursus ‘doelmatig klassenmanagement realiseren’. Heb jij soms een klas waar het niet helemaal loopt zoals je graag zou willen? Wat je ook doet het lijkt of niks werkt terwijl je wel een hele leuke en interessante les hebt voorbereid? Verloopt het geven van instructie soms wat chaotiesch en ontbreekt het resultaat? In deze cursus vertelt Peter Teitlerhoe jij structuur kan toepassen om een optimaal klassenmanagement te realiseren. Verder geeft hij handige tips en werkvormen die je direct kan toepassen in je lessen!

Preview video: 

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je:

  • je studenten en hun gedrag begrijpen en beïnvloeden
  • reflecteren op de interactie tussen jou en je studenten met relatie tot het ontstaan of in stand houden van pittig gedrag
  • verschillende tips over structuur toepassen in je klassenmanagement 
  • aan de slag met factoren die de groepscultuur bepalen
  • Verschillende werkvormen inzetten die jou helpen om rust te creëren in je lessen
Docent: 

drs. Peter Teitler

drs. Peter Teitler heeft onderwijservaring aan universiteit, hogeschool,
voortgezet-, basis- en middelbaar beroepsonderwijs.
Hij is historisch geograaf, onderwijskundige en pedagoog. In het
voortgezet onderwijs was hij counselor en is hij 40 jaar leraar
aardrijkskunde en geschiedenis geweest. Momenteel begeleidt hij scholen bij het
creëren van een plezierig leer- en leefklimaat. Hij is auteur van Leren
in Veiligheid, Lessen in orde voor het VO, het PO en het MBO (75.000 ex)
en van Les is meer. Hij is als gedragsspecialist verbonden geweest aan
het Seminarium voor Orthopedagogiek in Utrecht en geeft colleges aan tal
van universiteiten en hogescholen.