Online nascholing voor leraren
 

Actualiteit in de economieles: waarom en hoe?

Informatie: 

Leerlingen waarderen lessen meer als daarin gewerkt wordt met de actualiteit. Ze plaatsen de lesstof zo in een bredere context en begrijpen daardoor beter waarom ze leren wat ze leren. Maar, hoe kun je dat nu het best doen in de economieles? Dat leer je in deze cursus. 

1 augustus 2020
Preview video: 

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je:

  • uitleggen waarom het gebruik van actualiteiten in de les werkt
  • valkuilen van het gebruik van actualiteiten in de les omzeilen
  • op een activerende en effectieve manier de voorkennis van leerlingen checken (met én zonder ICT)
  • drie werkvormen toepassen waarmee je actualiteiten in je dagelijkse economieles integreert
Auteur: 

Frank Bosma MEd, MSc

Sinds oktober 2012 helpt Frank Bosma havo- en vwo-leerlingen online en offline om hun talent voor het vak economie te verbeteren. Online helpt hij leerlingen uit heel Nederland met begrijpelijke video's op Youtube, die jaarlijks honderdduizenden keren worden bekeken, en met een complete en gebruiksvriendelijke online examentraining (www.economie-academy.nl). Hiermee kunnen examenleerlingen zich thuis of in de klas op het examen voorbereiden. Verder staat hij voor de klas, is hij als freelancer in te huren om problemen met examenklassen op te lossen en geeft hij offline bijlessen en examentrainingen. 

Reviewer: 

Joost Kentson

Joost Kentson is voorzitter College van Bestuur bij Meerwegen Scholengroep en lid van diverse adviesraden.