Online nascholing voor leraren
 

Kindercoaching in de klas: echt in contact met je leerlingen

Informatie: 

Gelukkige kinderen leren beter en meer, doordat ze ontspannen zijn en niet afgeleid worden door interne of externe problematiek. Gelukkige kinderen laten positief gedrag zien. Ongelukkige kinderen laten problematisch gedrag zien. Het doel van kindercoaching is om écht in contact te treden met iedere leerling, zodat die zich gelukkig kan voelen, en openstaat om te doen waarvoor hij op school is: zich de lesstof eigen maken, sociale vaardigheden toepassen en emotioneel intelligent zijn. In deze cursus leer je wat het effect van kindercoaching is, en op welke manier en op welke momenten je hiermee aan de slag kunt. Je leert hoe je samen met de leerlingen aan de slag kunt, zodat ook jouw klas een gelukkige klas wordt.

21 november 2021
Preview video: 

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je:

  •  uitleggen wat het doel van kindercoaching is
  •  de juiste middelen kiezen om leerlingen te coachen
  •  je aandacht verdelen tussen het individu en de groep
  •  je ook groepsgewijs met coaching aan de slag
  •  op elk moment in je lessen met coachen, zodat leerlingen beter leren en zich socialer gedragen
Auteur: 

Charlotte Visch

 

Charlotte Visch ontwierp in 1996 een nieuwe kinderpsychotherapie, waarbij het kind daadwerkelijk centraal staat: de Integratieve Kindertherapie. Zij publiceert artikelen, schrijft boeken over onderwijs, Integratieve Kindertherapie, opvoeding en scheiding. Naast haar werk in de kindertherapiepraktijk Child Consult, schrijft ze de column ‘Kinderkopje’ in het magazine Kinderwijz, verzorgt lezingen, studiedagen voor therapeuten, leerkrachten, ouders en specialisten zoals bijzonder curatoren. Voor de verschillende opleidingen (KinderCoach, EmoE-training en Integratieve Kindertherapie) die zij heeft ontworpen en gerealiseerd, ontwerpt Charlotte kinderposters, prentenboekjes en syllabi.

Reviewer: 

Judy-Ann Liebe-Dingemans

Sinds 2000 is Judy-Ann werkzaam in en voor het onderwijs. Zij heeft jarenlange ervaring als leerkracht, leidinggevende, coach en onderwijsadviseur in het onderwijs en de kinderopvang. Naast de PABO heeft ze de opleiding Masterclass Integraal leiderschap en Professioneel coach gevolgd. Door deze theoretische achtergrond, haar praktijkervaring en kennis in het onderwijs heeft ze een breed beeld van het werkveld.

Met deze ervaringen heeft ze haar coaching- en trainingspraktijk MindZ-Eindhoven opgericht.