Online nascholing voor leraren
 

Omgaan met ADHD

Informatie: 

Het doel van de cursus is om te leren begrijpen wat maakt dat leerlingen met ADHD zich gedragen zoals ze zich gedragen. De leraar krijgt in deze vervolgmodule Omgaan met ADHD handige en praktisch uitvoerbare tips en handelingsgerichte adviezen voor in de klas.

1 augustus 2019
Preview video: 

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je:

  • adequaat reageren op en omgaan met leerlingen met ADHD
  • op de juiste manier leerlingen met ADHD stimuleren

 

Auteur: 

dr. Sebastiaan Dovis

Dr. Sebastiaan Dovis is psycholoog in opleiding tot GZ-psycholoog en is werkzaam bij de afdeling Kind en Jeugd van GGZ instelling Virenze / KRAM te Zaandam. Eerder was hij postdoctoraal onderzoeker en docent bij de afdeling Ontwikkelingspsychologie van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Daarnaast was hij binnen dezelfde universiteit als docent verbonden aan de afdeling informatica waar hij het vak ‘Psychology of effective gaming’ heeft ontwikkeld en doceerde. Hij heeft 18 nationale en internationale publicaties op zijn naam staan en is reviewer voor diverse toonaangevende tijdschriften (o.a. Nature Scientific Reports). Hij ontwikkelde verder diverse psychologische tests (zoals de Chessboardtask) en trainingen (zoals Braingame Brian) en is verantwoordelijk voor de Nederlandse vertaling van de CHEXI (de eerste gratis executieve functievragenlijst; zie CHEXI.se). Verder geeft hij door het hele land lezingen over ADHD voor ouders, leerkrachten en hulpverleners.