Online nascholing voor leraren
 

Starten met Google Classroom

Informatie: 

Google Classroom is één centraal punt waar functionaliteiten van Drive, Agenda en een elektronische leeromgeving worden gecombineerd. Je kunt de Classroom in de klas gebruiken via bijvoorbeeld een Chromebook, maar leerlingen kunnen ook vanuit huis inloggen. De inzet van Classroom kan dus variëren, de een deelt al het werk via Classroom, de ander gebruikt Classroom als huiswerkportaal. Naast het feit dat je Google Classroom via de internetbrowser kunt openen, kun je ook gebruikmaken van de app als je op een telefoon of tablet wilt werken. In deze cursus maak je kennis met de functionaliteiten van Google Classroom, zodat je er optimaal gebruik van kunt maken. 

6 februari 2021
Preview video: 

Leerdoelen: 

Na afloop van deze cursus kun je:

  • een classroom aanmaken en er leerlingen in plaatsen
  • berichten, websites en andere media delen met jouw leerlingen
  • opdrachten opstellen en nakijken
  • werken met meerdere lesgroepen
  • instellen van welke activiteiten je notificaties ontvangt
  • ouders/verzorgers koppelen aan een leerling
  • naar de agenda gaan waarin alle opdrachten zichtbaar zijn
Auteur: 

Frank Reinders

Frank Reinders is sinds 2004 werkzaam in het onderwijs. Begonnen als leerkracht en al snel vanuit een ICT-coördinerende rol betrokken geraakt bij de ondersteuning van ICT in het onderwijs op meerdere scholen in de regio. Naast zijn lesgevende jaren in het basisonderwijs en hoger onderwijs is hij een paar jaar als beleidsmedewerker van een groot schoolbestuur actief geweest. Sinds 2010 is hij bezig om vanuit Schoolupdate in de rol van ICT-onderwijsbegeleider scholen in heel Nederland te professionaliseren in het leren en lesgeven met behulp van ICT.

Jos Zonneveld

Jos Zonneveld heeft als docent een aantal jaren lesgegeven. Sinds de oprichting van Schoolupdate in 2010 is hij actief als ICT-onderwijsbegeleider en reist hij heel het land door.
Naast de vele trainingen en contactmomenten met scholen is Jos continue bezig om de koppeling te zoeken tussen (nieuwe) technologie en de mogelijkheden die het heeft voor het gebruik ervan in de klas. Het is cruciaal om hetgeen verteld wordt aansluit op de dagelijkse praktijk van de eindgebruiker.